Zepsuty telefon. Reklamacja u operatora

Zepsuty telefon. Reklamacja u operatora

24 sierpnia 2017 Wyłącz przez Hania
www.festiwaldronow.pl

Telefon komórkowy, jak każdy towar, można zareklamować. Konsument ma do tego prawo na podstawie gwarancji, a także na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

W przypadku popsucia się telefonu, nie należy zwlekać z jego reklamacją. Konsument może sam zadecydować czy chce reklamować telefon w oparciu o gwarancję, czy na podstawie ustawy.

Przepisy ustawy umożliwiają wymianę zepsutego telefonu na nowy. Jeżeli sprzedawca odmówi przyjęcia towaru bez gwarancji, złamie prawo.

Żądając gwarancji, narusza zbiorowe interesy konsumenta i wprowadza go w błąd. Takie postępowanie może skutkować interwencją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Urząd ten może nałożyć na nieuczciwego sprzedawcę karę pieniężną. To konsument decyduje, które warunki są dla niego korzystniejsze.

Może skorzystać zarówno z gwarancji, jak i oprzeć się na przepisach odpowiedniej ustawy. Prawo do reklamacji towaru przysługuje każdemu, kto dokona zakupu telefonu komórkowego.